30.8 C
București
vineri, 17 mai 2024
More
    Ultimele Articole

    Stresul cronic și cum îl combați eficient – 5 metode la îndemâna ta

    Stresul cronic este o afecțiune de lungă durată și este esențial să nu fie confundat cu stresul acut. Potrivit Institutului Național de Sănătate Mintală (NIMH) din Statele Unite, există trei caracteristici principale ale stresului cronic: 

    • durata mare – spre deosebire de stresul acut, care dispare mai rapid, odată ce situația care l-a determinat se încheie, stresul cronic este de lungă durată, pentru că are la bază cauze constante. Stresul cronic poate dura de la o lună până la câțiva ani. Totodată, sunt persoane care se luptă cu manifestările stresului cronic pe tot parcursul vieții;
    • frecvența mare – în situația în care stresul cronic nu este continuu și reapare des, cu o tensiune puternică, ce alterează starea psihică și pe cea fizică; 
    • factori de stres mai puțin intenși – poate fi provocat de factori mai puțin intenși (precum lipsa resurselor financiare sau presiunile profesionale) decât stresul acut, care este determinat de o situație bruscă și gravă, cum ar fi un accident, pierderea pe neașteptate a unei persoane dragi etc. Pe de altă parte, un stres acut se poate transforma în stres cronic. 

    Așadar, cu toate că stresul cronic este mai greu de gestionat, există câteva metode eficiente care contribuie la diminuarea lui. Le vei descoperi atât în rândurile de mai jos, cât și în publicația WebMD, ce cuprinde informații de la medici și specialiști în sănătate. 

    1. Asigură-te că există echilibru între viața personală și cea profesională

    Lipsa unui echilibru în viața de zi cu zi este una dintre cauzele majore ale stresului cronic. 

    Poți alege să-ți impui singur niște limite, de exemplu, în timpul liber, să lași problemele de la birou și să te concentrezi pe activitățile tale personale. Dacă există presiuni din partea angajatorului sau, pur și simplu, vrei o schimbare în bine, alege un alt loc de muncă. 

    Sunt companii care pun accent pe conceptul de „people centricity” și care oferă posibilitatea de a lucra în campusuri unde modul de lucru și de viață este diferit, așa cum este YUNITY Park – campus dezvoltat de Liviu Tudor, fondatorul Genesis Property. 

    2. Asigură-te că locul de muncă este unul sigur pentru sănătatea ta

    Curajul de a face o schimbare trebuie să se regăsească și dincolo de dezvoltarea ta profesională și personală. Așadar, în cazul în care consideri că actualul loc de muncă nu este sigur pentru sănătatea ta, caută alte oportunități. 

    Clădirile de birouri și spațiile de lucru pot fi, acum, certificate IMMUNE Building Standard™, care constă într-un set de măsuri inovative ce aduc un plus de siguranță pentru sănătatea clădirilor și, implicit, a oamenilor care lucrează în ele.  

    3. Acordă atenție lucrurilor care îți fac plăcere

    Hobby-urile și pasiunile tale îți vor aduce o stare psihică mai bună. În acest sens, acordă mai multă atenție lucrurilor care îți reduc din stresul cronic. De exemplu, poți investi în hobby-uri, pentru a putea, ulterior, să le transformi în business-uri care să-ți aducă venituri suplimentare, dacă asta e o problemă care te apasă emoțional. 

    Participă la evenimentele sociale, culturale sau sportive care te pasionează și te scot din rutină. De asemenea, vacanțele, chiar și de 2-3 zile, sunt perfecte pentru inducerea unei stări psihice mai bune.

    4. Comunică deschis cu cei din jurul tău

    Poți avea tendința să renunți la întâlnirile cu persoanele dragi ori cu familia sau chiar la conversațiile pe rețelele sociale, cu gașca de prieteni.  

    Socializarea, în toate formele ei, te va ajuta să diminuezi efectele stresului cronic. Mai mult decât atât, vei vedea că problemele tale nu sunt chiar așa de grave precum crezi. Apelează cu încredere și la ședințele de psihoterapie. 

    5. Adoptă un stil de viață sănătos

    Stilul de viață sănătos combate eficient stresul cronic. Este dovedit faptul că o alimentație corectă, un somn de calitate și mai multă mișcare aduc multe beneficii creierului și organismului. 

    Găsești suficiente bune practici, pe care le poți adopta și tu, pentru un stil de viață mai sănătos. Cu răbdare și perseverență, rezultatele vor apărea.  

    La final, sperăm să privești cu mai mult optimism toate provocările vieții și să acționezi în așa fel încât să-ți fie din ce în ce mai bine.

    Sursa foto: Shutterstock 

    Latest Posts

    Articole Populare