30.8 C
București
joi, 12 septembrie 2024
Ultimele Articole

Istoria BMW – momente importante

Inceputurile BMW: De la motoare de avion la automobile

Istoria BMW incepe in Bavaria, Germania, unde compania a fost fondata in 1916 sub numele de Bayerische Flugzeugwerke AG, care a fost redenumita Bayerische Motoren Werke (BMW) in 1922. Desi initial se concentra pe fabricarea motoarelor de avion, BMW a fost obligata sa isi schimbe directia de productie in urma Tratatului de la Versailles, care interzicea Germaniei sa produca avioane. Astfel, in anii 1920, BMW a inceput sa produca motociclete, iar in 1928, compania a facut un pas major prin achizitia fabricii de automobile Eisenach, marcand astfel inceputul BMW in industria auto.

BMW in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial

Perioada celui de-al Doilea Razboi Mondial a fost una plina de provocari pentru BMW, deoarece fabricile sale au fost repurpuse pentru a sustine efortul de razboi al Germaniei naziste. BMW a produs atunci motoare de avioane, motociclete si chiar vehicule militare. Aceasta perioada a adus si controversa, deoarece BMW a folosit munca fortata in unele din fabricile sale, un capitol intunecat in istoria companiei. Dupa razboi, fabricile BMW au fost bombardate si compania a trebuit sa inceapa aproape de la zero.

Reconstructia postbelica si "Miracolul Economic"

In anii 1950, BMW a trecut prin momente dificile, confruntandu-se cu probleme financiare serioase. Cu toate acestea, in 1959, compania a fost salvata de la faliment printr-o investitie semnificativa de capital, care a permis diversificarea productiei. In aceasta perioada, BMW a inceput sa produca automobile sport si de lux, ceea ce a definit marca in deceniile urmatoare. Un model iconic lansat in acea perioada a fost BMW 507, care a ajutat la stabilirea reputatiei BMW ca producator de automobile performante si de inalta calitate.

Expansiunea globala si inovatiile tehnologice

Anii 1970 si 1980 au marcat o perioada de expansiune globala pentru BMW. In 1972, compania si-a mutat sediul central in un nou campus impresionant in Munich, cunoscut sub numele de "Patru Cilindri", datorita aspectului sau unic. In aceasta perioada, BMW a introdus si seria 3, care a devenit unul dintre cele mai populare modele ale sale. De asemenea, BMW a pus un accent mare pe inovatii tehnologice, fiind printre primele companii care au introdus sistemele de injectie electronica de combustibil si tehnologii avansate de siguranta.

Spre viitor: Electrificarea si mobilitatea sustenabila

In secolul 21, BMW s-a angajat in dezvoltarea de tehnologii sustenabile, cu un accent deosebit pe electrificare. Lansarea BMW i3 in 2013, un vehicul electric compact, si BMW i8, un supercar hibrid plug-in, au subliniat angajamentul companiei catre inovatie si sustenabilitate. BMW continua sa extinda gama sa de vehicule electrice si hibride, aliniindu-se la tendintele globale si cerintele de reducere a emisiilor de carbon. Cu planuri de electrificare completa a portofoliului sau pana in 2030, BMW se pozitioneaza ca lider in transformarea industriei auto.

Latest Posts

Articole Populare