Realizarea unui proiect pentru un magazin, un centru comercial si orice alt spatiu comercial legat de comert, are propriile caracteristici care determina procesul de proiectare. In special, acestea sunt: recunoastere locala, accesibilitate mijloace de transport, zonare, caracteristici de tranzictionare.
Te-ai gandit vreodata ca aspectul magazinului tau poate aduce vanzari suplimentare datorita unei aterizari reusite pe un teren, solutii spatiale si volumetrice de succes si materiale de finisare bine alese?
Daca sarcina blocurilor de apartamente este sa se incadreze in peisajul general, atunci magazinele trebuie sa atraga clientii cu aspectul lor izbitor si de aceea ai nevoie de un birou de proiectare, precum Cross Design.
Accesibilitatea transportului
In magazin sunt aduse in mod constant marfuri noi, iar deseurile solide si ambalajele trebuie ridicate. In plus, majoritatea cumparatorilor de astazi au nevoie de parcare. Atunci cand realizeaza un proiect pentru un magazin sau un centru comercial, se iau in considerare aceste puncte importante si se ajunge la cea mai buna locatie pentru un obiect de pe un teren.
Zonare
Diferite spatii ale magazinului (depozit, birou, retail) necesita diferite comunicatii, materiale de finisare si volume. Experienta proiectantilor le permite sa creeze un spatiu de vanzare cu amanuntul confortabil si sigur atat pentru clienti, cat si pentru angajatii magazinului.
Caracteristici de tranzactionare
Amplasarea competenta a marfurilor in zona magazinului, crearea asa-numitului „triunghi de aur”, permite proprietarilor sa creasca semnificativ vanzarile pe unitate de suprafata.
Birou de proiectare – Etapele designului magazinului
Dupa ce au primit de la client insarcinarea tehnica pentru elaborarea planului magazinului, specialistii biroului de proiectare Cross Design planifica zonele tehnologice ale cladirii. Dintre acestea se remarca:
Locuri pentru primirea si depozitarea marfurilor. Deoarece toate produsele au cerinte privind conditiile de temperatura si umiditate, sunt planificate spatii separate pentru diferite tipuri de produse. Daca este necesar, in unele dintre ele sunt instalate camere frigorifice, ventilatie fortata, sunt instalate dispozitive suplimentare de incalzire.
Coridoare de transport pentru mutarea produselor, camere tehnice, agregate.
Spatii pentru personalul magazinului.
Planul finit al zonelor tehnologice ale magazinului este prezentat clientului spre aprobare. La randul sau, clientul face modificarile necesare si trimite planul spre revizuire sau accepta planul fara a face nicio modificare.
Birou de proiectare – Realizarea unui plan de schita al magazinului
Acest lucru defineste aspectul viitorului magazin si descrie solutii volumetrice. Aceasta este cea mai flexibila parte a proiectului, in care se fac cel mai adesea ajustari – atat initiate de proprietar insusi, cat si de autoritatile municipale.
Dezvoltarea unui proiect de magazin. Toata documentatia necesara a proiectului este pregatita pentru sectiuni separate. Prezenta sectiunilor in proiect este reglementata de lege si aduce consistenta in urmatoarea, a treia etapa.
Desene de lucru. Acestea sunt diagrame vizuale pas cu pas care ii vor ajuta pe executanti (constructori, electricieni, instalatori si alti profesionisti) sa dea viata ideii designerului.